Sommarläger 2019

Västsverige
Kontakt:
Magnus Billqvist

Del av deltagarna under förra årets sommarläger i Närke.

Välkomna på årets sommarläger!
Efter flera framförda önskemål och med anledning av kommande  inventering av Varbergs kommun, tar årets läger plats i gränstrakterna där Halland, Småland och Västergötland möts.

Var vi utgår från återkommer vi till, men då lägret denna gång sker i samarbete med Naturskyddsföreningen i Varberg lär det bli i den trakten.

Alla är välkomna, oavsett kunskapsnivå. Det är gratis att delta för alla som är med på dagarna. Man behöver inte boka eller anmäla närvaro, det är bara att dyka upp. Det kan dock vara bra att anmäla sig ändå, då vi dagligen bestämmer vilka platser vi ska besöka.

Vi planerar att boka gemensamt boende, i vanlig ordning hoppas vi där kunna erbjuda plats även för tält och husbil. Följ denna sida för aktuell info om detta då vi uppdaterar så fort vi kan.

Vi samlas varje morgon och delar in oss i grupper och spenderar dagarna så mycket ute som möjligt, och försöker se så många arter som möjligt i olika typer av miljöer. Vi kommer att vara i en del av Sverige som än så länge är ganska dåligt undersökt vad gäller trollsländor, så förutom att vi träffas och får nya vänner, lär vi oss inte bara om hur man känner igen och hittar olika trollsländor, utan vi bidrar också direkt till att mer kunskap om den regionala trollsländefaunan kommer fram. På kvällarna minglar vi, tittar på bilder, grillar, badar, med mera.

Bred kärrtrollslända under förra årets sommarläger.