Exkursionsrapport 4/6 2016

Ett par sädesärlor försåg sig ordentligt av Sannemyrans trollsländeutbud. Här ser det ut som den har en extra tunga, men det är en nordisk kärrtrollslända på väg att sväljas. Foto: Magnus Billqvist / Trollsländeföreningen.

Ett par sädesärlor försåg sig ordentligt av Sannemyrans trollsländor. Här är en nordisk kärrtrollslända på väg att sväljas. Foto: Magnus Billqvist / Trollsländeföreningen.

Helgen 3-6 juni avhöll föreningen sitt första egentliga årsmöte och med det följde anslutande besök i fält på Tjörn och i Dalsland. Vi kommer att presentera några av platserna vi besökte och särskilt två i Dalsland. Först ut och lite mer i korthet är Sannemyran på Tjörn, där vi var 20-25 personer från föreningen på lördagen.

Gå hit för att se bilder och rapport från Sannemyran.