Nyhetsblad augusti 2017

Hej medlemmar!
Här kommer ett brev med nyheter till er alla. Nyhetsbreven ligger dolda på hemsidan så det är enbart ni som kommer åt dem via den länk eller mejl ni fått.

LARV- OCH LARVHUDSKURS 16-17/9
16-17 september arrangerar vi en kurs i Skåne med fokus på larvhudar och larver. Kursledare är ingen mindre än Christophe Brochard, författare och fotograf som ligger bakom fantastiska böcker om just Europas larver och deras hudar. Kursen är GRATIS för medlemmar som också har förtur. Mer information, frågor, anmälan med mera: se här. Slutlig information och detaljer skickas till de som anmäler sig.

VOLONTÄRER SÖKES TILL FALSTERBO BIRD SHOW
Även den här hösten är vi med som utställare på FBS. Träffa oss där 1-3 september. Förutom exkursioner, guidningar, föredrag, barnaktiviteter med mera kommer vi att i vår butik bland annat för första gången kunna erbjuda handgjorda örhängen och halsband i silver framtagna särskilt för Trollsländeföreningen av Kajsa Grebäck. Vi behöver dock din hjälp: vill du ställa upp som volontär? Kontakta Annica Nettrup i så fall!

SOMMARLÄGRET I DALSLAND
Ett trettiotal personer mötte upp under lägret i Dalsland. Ett stort tack till er alla! 26 arter trollsländor fick de se som var med hela tiden. Se bilder tagna under lägret 27-30 juli här.

EXKURSIONER
Under 2018 planerar vi att arrangera exkursioner på eller i anslutning till de orter där vi i styrelsen bor och verkar. Vi vill gärna att fler aktiviteter sker på andra orter: vill du hjälpa till? Hålla i en dagsutflykt? Eller vill du att vi kommer till din ort? Kontakta oss!

INVENTERA I NÄRKE
Häng med ut och hjälp till att inventera Närkes trollsländor: se mer om den pågående atlasinventeringen här.

AVSLUTNINGSVIS…
Vill vi tacka alla som ställer upp som volontärer, bidrar med bilder eller på annat sätt stöttar oss: TACK!

Har du tankar, synpunkter, frågor eller idéer? Välkommen att kontakta oss!

Foto: Håkan Jernehov.