SOMMARLÄGER I DALSLAND

Föreningens andra sommarläger tar plats i Dalsland 27-30/7. Alla är välkomna, oavsett kunskapsnivå. Vi utgår från trakterna kring Edsleskogs Värdshus, där vi samlas varje dag kl. 10.00 för att gemensamt eller i flera grupper samåka. Boka boende där eller på annan plats i närheten, eller campa!

Det är gratis att delta för alla som är med på dagarna. Man behöver inte boka eller anmäla närvaro, det är bara att dyka upp. Det kan dock vara bra att anmäla sig ändå, då vi dagligen bestämmer vilka platser vi ska besöka.

Vi samlas varje morgon och delar in oss i grupper och spenderar dagarna så mycket ute som möjligt, och försöker se så många arter som möjligt i olika typer av miljöer. Dalsland är ganska dåligt undersökt vad gäller trollsländor, så förutom att vi träffas och får nya vänner, lär vi oss inte bara om hur man känner igen och hittar olika trollsländor, utan vi bidrar också direkt till att mer kunskap om den dalsländska trollsländefaunan kommer fram. På kvällarna minglar vi, tittar på bilder, grillar, badar, med mera.

Allt sker till självkostnadspris. Mat ordnar man själv eller ihop med andra deltagare. Samåkning i allra största mån, med samling för gemensam färd. Vill du möta upp senare under dagen går det också bra, bara kontakta någon av oss som är där. Tänk på att mobiltäckningen lokalt kan vara mycket dålig. Lämna i så fall meddelande eller skicka SMS så ringer vi upp när vi kan.

Frågor? Skicka e-post till magnus.billqvist@gmail.com eller skicka sms på 0709/641 443. Mer detaljer senare! (Sommarlägret 2018 kommer att ta plats i Närke)

Domälletjärnen, Dalsland. Foto: Magnus Billqvist.