Adventsquiz

Var:
Våra sociala medier
Kontakt:

Välkomna att delta i Trollsländeföreningens Adventsquiz den 1-24 december!

Regler:

• En bild som föreställer en troll-/flickslända läggs ut på vår hemsida under ca 24 timmar. Därefter byts bilden ut till nästkommande morgon mellan klockan 09 och 10.
  • Gissa arten som bilden föreställer och skriv ner svaret.
  • Endast ett svar per bild.
  • En poäng ges per rätt svar.
  • Avgränsningen är endast arter sedda i Sverige (dock så kan bilden ha varit tagen någon annanstans).
  • För att vara med och tävla, antingen maila svaret till oss dagligen efter varje bild, eller alla svar samlade efter att du har gjort hela quizet. Mailadress: quiz@trollslandeforeningen.se. Mailet ska innehålla följande: bildnummer, svar, fullständigt namn samt ort (för att inte blanda ihop tävlanden). Rubrik: Adventsquiz 2021.
  • Deadline för inlämning av alla svar är den 26 december kl. 23.59.
  • För att tävla om priserna, måste du vara medlem i Trollsländeföreningen senast vid deadline, dvs. den 26 december. Bli medlem här.
  • Fina priser ges till de tre tävlanden med flest antal rätt svar. Dessutom lottas även tre priser ut till resterande, som har lämnat in 24 svar oavsett hur många rätt dessa har.
  • Namn på pristagarna läggs ut på hemsidan efter avslutat quiz och mailas personligen.
  • Rätt svar läggs ut på hemsidan efter avslutat quiz.
  • Styrelsen, exklusive quiz-kommittén och de som bidrar med bilder, får vara med i quizet, dock så får de inte vara med och tävla om priserna.

Lycka till och vi hoppas på många tävlanden!

Bli medlem i Trollsländeföreningen här.

Blodröd ängstrollslända, hane. Foto: Magnus Billqvist / Trollsländeföreningen.