Årsmöte 2016

Varmt välkomna på Trollsländeföreningens årsmöte med anslutande föredrag och utflykter!
Föreningens första årsmöte avhålls 4 juni på vackra Tjörn, dit alla är välkomna, oavsett om man är medlem eller ej.

ÅM_mindreVi samlas vid Pilane Bed & Breakfast kl. 11.00 och besöker tillsammans vatten som Sannemyren, tio minuters promenad bort, och hoppas se arter som citronfläckad kärrtrollslända, griptångsflickslända och tidig mosaikslända. Ta med fika!

I händelse av dåligt väder som omöjliggör trollsländeskådning flyttar vi inomhus. Då blir det istället föreläsningar och bildvisningar. Det finns också möjlighet att följa med ut dagen efter, då vi lämnar Tjörn och beger oss till andra platser.

Alla är välkomna att följa med ut och titta på trollsländor och för att göra det behöver man inte anmäla sig. Vi rekommenderar ändå att man gör det, för att vara säker på att få aktuell information ifall vi flyttar inomhus vid dåligt väder eller om man vill följa med även dagen efter.

Årsmötet och föredragen sker på Pilane Bed & Breakfast
I samband med årsmötet visas bilder från första årets aktiviteter och information om vad som är på gång i föreningen ges. Årsmötet börjar 16.00 och i samband med det bjuder vi på fika.

Passa på att bli medlem om du inte är det och förkovra dig bland trollsländeböcker och annat föreningen vill visa upp.

Anmälan och frågor
Till årsmötet vill vi ha anmälan så vi kan planera fika, sittplatser etc. An­mälan och eventuella frågor skickar du till Annica Nettrup.

Vill du boka boende där vi har mötet så finns det information här.

Behöver du nå oss under dagen så ring Magnus Billqvist 0709/641 443.

Alla årsmöteshandlingar kommer i god tid innan träffen att finnas tillgängliga på hemsidan.

Följer du oss på Facebook så kan du hitta evenemanget här.

åm