Årsmöte, kurs, föredrag m m

När:
13 april, 2019 – 14 april, 2019 heldag
2019-04-13T00:00:00+02:00
2019-04-15T00:00:00+02:00
Var:
Hörjelgården
Hörjelvägen 221-42
273 70 Lövestad
Kontakt:
Magnus Billqvist
0709641443

Föreningens årsmöte avhålls (12-)13-14 april på Hörjelgården, dit alla är välkomna, oavsett om man är medlem eller ej.

Vi samlas vid Hörjelgården kl. 10.00 på lördagen för samåkning till lokaler för vinterflickslända. Vattenhåvar finns att låna, vilket är bra då Ulf Norling är med oss för att hjälpa oss att hitta larver av olika arter. Ta med fika så du klarar dig några timmar. Efter att vi varit ute återgår vi till Hörjel där Ulf ger oss en grundlig introduktion till larver. Det blir ekologi, artbestämningstips med mera. Ta gärna med dig stereolupp om du har, vi har annars något ex att samlas kring vid behov. I händelse av dåligt väder som omöjliggör trollsländeskådning stannar vi inomhus och då börjar istället Ulf.

På kvällen bjuds det på föredrag om trollsländor i Singapore och Magnus Billqvist ger oss utifrån den kommande boken ”Nordens trollsländor” en djupdykning i hur man skiljer på de två arterna vinterflicksländor. Har du själv något du vill visa eller har du önskemål på något så kontakta oss (se nedan). På kvällen ordnar vi gemensamt middag för de som stannar över natten. Vi har bokat gården redan från fredagen. Vill du övernatta någon av nätterna eller komma redan på fredagen så meddela detta.

Söndagen börjar med årsmötesförhandlingar. I samband med detta visas bilder från årets aktiviteter och information om vad som är på gång i föreningen ges. Årsmötet börjar 10.00 och i samband med det bjuder vi på fika. Efter årsmötet åker vi ut och besöker fina områden på Österlen.

Anmälan och frågor
Anmäl dig om du vill komma så vi kan planera fika och samåkning. Viktigt att du anmäler dig om du vill stanna över, vilket flera kommer att göra. Hela träffen är gratis, men mat och resor står var och en för själv.

För medlemmar i Trollsländeföreningen är övernattningen kostnadsfri. Det finns fullt utrustat kök, sovsalar med mera. Anmälan, önskemål och frågor skickar du till magnus.billqvist@gmail.com eller ring 070-964 14 43.

Vägbeskrivning och mer information om Hörjelgården hittar du här.

Vi kommer troligen i god tid innan träffen att skicka ut en del material om larver, som t ex bestämningsnycklar.

Alla årsmöteshandlingar läggs in efterhand som de blir klara här nedan.
Verksamhetsberättelse 2018
Bokslut 2018