Årsmöte, kurs, föredrag m m

När:
13 april, 2019 – 14 april, 2019 heldag
2019-04-13T00:00:00+02:00
2019-04-15T00:00:00+02:00
Var:
Hörjelgården
Hörjelvägen 221-42
273 70 Lövestad
Kontakt:
Magnus Billqvist
0709641443

Föreningens årsmöte avhålls 13-14 april på Hörjelgården, dit alla är välkomna, oavsett om man är medlem eller ej.

Vi samlas vid Hörjelgården kl. 10.00 på lördagen för samåkning till Christinehof där vi håvar efter larver. Vattenhåvar finns att låna, vilket är bra då Ulf Norling, med mer än 40 års erfarenhet, är med oss för att hjälpa oss att hitta larver av olika arter. Ta med fika så du klarar dig några timmar, eller fika på slottet som öppnar 11.30. Efter att vi varit ute återgår vi till Hörjel där Ulf ger oss en grundlig introduktion till larver. Det blir ekologi, artbestämningstips med mera. Ta gärna med dig stereolupp om du har, vi har annars något att samlas kring. I händelse av dåligt väder som omöjliggör fältbesök stannar vi inomhus och då börjar istället Ulf.

Efter Ulfs larvintroduktion bjuds det på föredrag om trollsländor i Singapore och Magnus Billqvist ger oss utifrån den kommande boken ”Nordens trollsländor” en djupdykning i hur man skiljer på de två arterna vinterflicksländor. Har du själv något du vill visa eller har du önskemål på något så kontakta oss (se nedan). Föreningens material, som smycken, böcker med mera finns till försäljning.

På kvällen ordnar vi gemensamt middag för de som stannar över natten. Vi har bokat gården redan från fredagen. Vill du övernatta någon av nätterna eller komma redan på fredagen så meddela detta. Ska du övernatta så ta med dig sängkläder. Ett par inneskor eller extra sockor kan vara skönt.

Frukost och lunch står alla för själva, även om vi äter gemensamt.

Söndagen börjar med årsmötesförhandlingar. I samband med detta visas bilder från årets aktiviteter och information om vad som är på gång i föreningen ges. Årsmötet börjar 10.00 och i samband med det bjuder vi på fika. Efter årsmötet åker vi ut och besöker fina områden på Österlen. Stenshuvud står högt på önskelistan för många så troligen lägger vi det mesta av dagen där.

Anmälan och frågor
Anmäl dig om du vill komma så vi kan planera fika och samåkning. Viktigt att du anmäler dig om du vill stanna över, vilket flera kommer att göra.

För medlemmar i Trollsländeföreningen är övernattningen kostnadsfri. Det finns fullt utrustat kök, sovsalar med mera. Anmälan, önskemål och frågor skickar du till magnus.billqvist@gmail.com eller ring 070-964 14 43. Ring också Magnus om du har svårt att hitta, men observera att täckningen där ute kan vara dålig.

Vägbeskrivning och mer information om Hörjelgården hittar du här.

Gratis material från Ulf om larver som du kan ha nytta av, inte minst efter helgen:
Mosaiklarver 1
Mosaiklarver 2
Norling-and-Sahlén-odonata

Alla årsmöteshandlingar läggs in efterhand som de blir klara här nedan.
Verksamhetsberättelse 2018
Bokslut 2018
Verksamhetsplan 2019
Revisionsberättelse