Välkommen på vårt första sommarläger 5-9/8!

Foto: Annica Nettrup / Trollsländeföreningen.

Föreningens första sommarläger tar plats i Skåne. Alla är välkomna, oavsett kunskapsnivå.

Vi utgår från Hörjelgården och spenderar dagarna med att plocka ut russinen i den skånska trollsländekakan, där vi besöker olika lokaler på Österlen som den skånska inventeringen visat vara allra mest intressanta. På kvällarna minglar vi, tittar på bilder, grillar, luppar larvhudar med mera.

Det är gratis att delta för alla som är med på dagarna. Man behöver inte boka eller anmäla närvaro om man bara gör dagsbesök, men man måste meddela om man vill spendera en eller flera nätter på gården.

HorjelP

Här samlas vi kl. 10 varje dag för gemensam avfärd (samåkning). Det är också där som bilarna ska stå medan vi befinner oss på gården, men det går bra att köra hela vägen upp till gården för att lasta ur.

Det finns ett begränsat antal platser för övernattning (först till kvarn!) men gott om plats för tältning (det finns också tält på plats redan). Det finns också vandrarhem och annat i trakten.

Hörjelgården.

Allt sker till självkostnadspris. Mat ordnar man själv eller ihop med andra deltagare. Samåkning i allra största mån, med samling kl. 10 för gemensam färd. Vill du möta upp senare under dagen går det också bra, bara kontakta någon av oss som är där. Tänk på att mobiltäckningen lokalt kan vara mycket dålig. Lämna i så fall meddelande eller skicka SMS så ringer vi upp när vi kan (se nummer nedan).

Om Hörjelgården: mer info, vägbeskrivning till m m här http://skane.naturskyddsforeningen.se/horjelgarden/

Om du kommer med buss och inte kan åka hela vägen till Hörjelgården (hållplatsen Hörjelgården, går inte turer dit alla dagar) så hoppa av vid Ramsåsa. Där kan vi hämta OM vi är på Hörjelgården eller i närheten, så kontakta oss i god tid.

248400_10150271983015042_2496365_n-300x225Om du behöver nå oss under lägret så prova i första hand med följande personer:

– Magnus Billqvist 0709/64 14 43
– Annica Nettrup 0733/41 41 47

Det kan vara så att vi under dagarna tillfälligt saknar mottagning. Om så sker när du söker oss så lämna meddelande eller skicka sms.

VÄLKOMMEN!