Trollsländeföreningen håller håv på Falsterbo Bird Show

Falsterbo Bird Show går av stapeln 4-6/9 och Trollsländeföreningen kommer att vara på plats.

Höst tv, blågrön t h. Foto: Magnus Billqvist / Trollsländeföreningen.

Från tidigare upplaga av Falsterbo Bird Show. Höstmosaikslända tv, blågrön mosaikslända t h. Foto: Magnus Billqvist / Trollsländeföreningen.

– Föreningen kommer att ha försäljning av trollsländeböcker (bl a den nya boken om Trollsländor i Östergötland), trollsländepepparkaksformar, håvar med mera.
– Besökare kommer att kunna göra sina egna trollsländor och ta med hem.
– Man kommer att kunna testa olika kikare lämpliga för trollsländeskådning.
– Vi visar upp larvhudar sida vid sida med foton på imagos av arten huden kommer från.
– Det blir föredrag om trollsländor m m i Marocko på lördagen och om Oman på söndagen.
– Vi visar upp trollsländor som hittas i och kring området.

Givetvis kan man passa på att bli medlem!

Förutom att vi har en monter / utställningsplats finns det några trollsländerelaterade hålltider som kan vara bra att känna till:

– Lör 11.00 Föredrag trollsländor och fåglar i Marocko, Magnus Billqvist och Ola Elleström.
– Lör 13.00 Trollsländevandring.
– Sön 10.00 Föredrag trollsländor, fåglar m m i Oman av Erik Hirschfeld (på engelska).
– Sön 14.00 Trollsländevandring.

Läs mer om vad FBS är här.

Hoppas vi ses där!