Varmt välkomna på Trollsländeföreningens årsmöte med anslutande exkursion!

(uppdaterat 2017-05-31 med handlingar till mötet: se längst ned i inlägget)

Föreningens andra årsmöte blir som tidigare meddelats den 3:e juniNaturum Kronoberg på Huseby Bruk dit alla är välkomna, oavsett om man är medlem eller ej.

Översiktskarta med startplats för exkursionen och platsen för årsmötet. Klicka på bilden för att se en större bild.

Biparadiset, Växjö. Klicka på bilden för att se en större bild.

Klockan 11.00 Exkursion, samling vid Biparadiset, en del av Bokhultets naturreservat som ligger i sydvästra delen av Växjö. När vi är klara vid Biparadiset reser vi gemensamt till en ny lokal och därefter tar vi oss till Huseby Bruk för lite avslutande skådning innan årsmötet startar. Utöver de vanliga tidiga arterna har vi förhoppningar om att se arter som citronfläckad kärrtrollslända och tidig mosaikslända
Medtag lunch och fika.

Naturum Kronoberg, Huseby Bruk.  Klicka på bilden för att se en större bild.

Klockan 16.00 Årsmöte, Naturum Kronoberg Huseby Bruk.
I samband med årsmötet visas bilder från årets aktiviteter, informerar om vad som är på gång i föreningen och bjuder på fika.
Passa på att bli medlem om du inte är det och förkovra dig bland trollsländeböcker och annat föreningen vill visa upp.

Anmälan och frågor
Till årsmötet vill vi ha anmälan så vi kan planera fika, sittplatser etc. Anmälan och eventuella frågor skickar ni till Ingela Gustafsson.
Alla är välkomna att följa med ut och titta på trollsländor och för att göra det behöver ni inte anmäla er men vi rekommenderar ändå att ni gör det, för att vara säker på att få aktuell information ifall vi till exempel behöver flytta inomhus vid dåligt väder.

Vill du boka boende rekommenderar vi följande sidor med olika typer av boenden:

Behöver du nå oss under dagen så ring Ingela Gustafsson 0709/32 88 42.

Alla årsmöteshandlingar kommer i god tid innan träffen att finnas tillgängliga nedan här under samt på själva mötet.

Följer du oss på Facebook så kan du hitta evenemanget här.